warm welkom - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Inge Heijden - WaarBenJij.nu warm welkom - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Inge Heijden - WaarBenJij.nu

warm welkom

Door: inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 Oktober 2012 | Kenia, Nairobi

Zo....ik ben in Nairobi en dat is overduidelijk... tassen worden bij elke supermarkt gecontroleerd op wapens, onze kofferbak van de auto wordt bij elke parkeerplaats gecheckt op bommen en overal zijn militairen die gebouwen bewaken. Daarnaast besef ik ook dat ik in kenia ben door de prachtige natuur die aan de rand van deze stad ligt namelijk nairobi nationalpark. De big five is bijna compleet ( de nijlpaarden lagen te diep in het water).
Vandaag was een vreemde dag: aan de ene kant was ik enthousiast over de wilde dieren en een paar uur later stond ik in de grootste sloppenwijk van nairobi waar meer dan 1 miljoen mensen leven tussen afval en open riolering... mensen zijn verdrietig en boos over de slechte omstandigheden en op de regering die te weinig doet aan deze armoede. Mensen zien blanken als een bedreiging en om deze reden heb ik geen fotos kunnen maken met mensen.
Na twee fijne dagen in het klooster gewoond te hebben met zeer vriendelijke paters neem ik morgenvroeg afscheid en ga met de bus naar kisumu. Hoe wat waar is nog niet duidelijk maar een avontuur zal het wel weer worden!

Kwaheri!!

Ik denk aan jullie liefs inge

Ps voor fotos zie facebook: http://www.facebook.com/inge.vanderheijden.359?ref=tn_tnmn

  • 07 Oktober 2012 - 21:11

    Sanne:

    Ingel! Een eerste mooie maar ook dubbele indruk in Afrika! Wel super fijn dat het eerste deel van jullie reis goed is verlopen. Morgen dan deel 2, om hopelijk op de juiste bestemming aan te komen! Succes en geniet van alles om je heen. Tot skype! Dikke kus!

  • 07 Oktober 2012 - 21:58

    José ( Moeder Van Sten):

    Hoi Inge,
    Fijn om te lezen dat de reis goed is verlopen,het zal wel even wennen zijn aan de situatie maar dat komt wel goed want volgens mij hou je wel van een uitdaging.
    Veel plezier en vooral genieten.

    José


  • 08 Oktober 2012 - 11:51

    Kaat:

    Hee Ingel,
    Dat is een fraaie kennismaking met Kenya! Een bijzondere eerste indruk!
    Maar goed dat je die bommen thuis heb gelaten dan. Ik zag al een paar mooie krokodillen voor bij komen. Hap hap in jou krokobil? Geniet er van meis.
    Hele goede reis naar Kisumu...
    En spreek je snel!
    Dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 12:04

    Marcha:

    Hey Inge!

    Super leuk om je verhaaltje te lezen! In zo'n korte tijd al zoveel gezien en beleefd..wonderlijk contingent dat Afrika he?
    Heel veel plezier en succes! Ben kei nieuwsgierig naar de foto's :-)

    x Marcha

  • 08 Oktober 2012 - 15:39

    Monique Hetty Paula:

    We hebben net gewandeld en zijn nu even je site aan 't bekijken. Altijd weer leuk om je verslagen te lezen.
    We zijn benieuwd hoe je reis verlopen is naar kisumu. Ik (mam) hoop weer gauw met je te kunnen skypen.
    Groetjes en veel liefs

  • 08 Oktober 2012 - 21:30

    Riny:

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Het is leuk om je verslagen te lezen.

    Groetjes Riny

  • 09 Oktober 2012 - 18:57

    Fleur:

    Lieve vriendin!

    Wauw wat een vette foto's op fb!
    Fijn dat je zo warm bent ontvangen in het klooster.. wat een verschil he met Ghana?! ;)
    Lijkt het er verder wel op of weer helemaal anders?

    Mis you!

    xx

  • 10 Oktober 2012 - 20:23

    Sandra:

    Ingel!! Gelukkig is de reis goed gegaan! Zag ook al wat foto's voor bij komen van wat dieren... Leuk leuk!! Hopelijk mag je waar je nu zit wel foto's maken van of met de mensen daar... Ben wel benieuwd hoe het daar allemaal er uit ziet!
    en hoe de busreis was...net zoals in Ghana?;-)
    Dikke kus!!

  • 11 Oktober 2012 - 12:18

    Debbie:

    Hee meid,

    Leuk om je eerste verhaal te lezen, wel raar zo! Ik zit gewoon in Nijmegen op de uni achter mijn laptopje hard te studeren;) terwijl jij ergens aan de andere kant van de wereld in die prachtige natuur in een jeep naar de big five aan het kijken bent... redelijk jaloers op dit moment! ;)
    Ik ben erg benieuwd hoe het ondertussen in Kisumu is, want ik hoorde wel al dat je er bent aangekomen! Hoop je snel te spreken op skype, geniet ervan!

    Liefs Debbie x

  • 11 Oktober 2012 - 12:28

    Wiljan:

    Haai Inge......

    Ik ga zometeen mijn meisje richting U sturen..
    Ze heeft het er de hele tijd over dat de big five dit jaar compleet moet worden.
    In de masai mara gaat ze op zoek naar een luipaard die een beetje dichtbij te bewonderen is..
    Heb al voorgesteld om hier naar de dierentuin te gaan, maar die vond ze niet grappig.
    Ze heeft je Keniaans telefoonnummer. Dus als ze in Kisumu is neemt ze contact op..
    Doe je een beetje op der passen.. hahhahahha..
    Blijf het stoer vinden van jullie alle2...


    Liefs van Kanye, Kenza en mij...

    ps. geef mijn meisje ff een dikke x...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Hoi, Vanaf 5 oktober tot en met 9 januari ga ik Afrika verkennen. Samen met mijn twee reisgenootjes: Wilke en Anouk zal ik onderzoek gaan doen naar de concentratie van tienermoeders bij het project TEMAK in Kisumu, Kenya. Dit onderzoek is een onderdeel van mijn studie Pedagogiek. Na 9 weken onderzoek wordt het tijd voor vakantie en zullen we van Kenya naar Tanzania reizen om vervolgens kerstmis te vieren op het droomeiland Zanzibar.... Op deze site zal ik vertellen wat ik tegen kom, meemaak en hopelijk een leuk beeld schetsen van Oost-Afrika! Liefs Inge

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 7928

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 09 Januari 2013

Kenya, Tanzania, Zanzibar

Landen bezocht: